İğneli Epilasyon Tecrübelerim Vol.3 - Sık Sorulan Sorular

Çok uzun bi aradan sonra HELLÖÖ EVERYBODY :)

Edit. Lütfen merak ettiğiniz soruların yanıtını toplamda 3 yazı ve 2 video olan dört içeriğimde de bulamazsanız bana yazın. Aksi takdirde gerçekten içeriklerin bir anlamı kalmıyor ve herkese aynı cevapları yazmak geçekten çok yorucu. Ayrıca ödemeler, seans aralarınız vs gibi soruları da lütfen bana sormayın ben bunları nereden bilebilirim :(

Önce şuraya konu ile ilgili videolarımı bırakayım ^^




















Yazılarımın bu kadar çok okunacağını bu kadar çok kişiye faydasının olacağını asla düşünmemiştim. Bana özelden o kadar çok dönüş oldu, okunma sayıları öyle absürt noktalara geldi ki bazen mutluluktan ağlamak istedim. Çünkü gerçekten yardımım dokunsun istemiştim özellikle iğneli epilasyon konusunda. Ben çok çekip çok para harcadım v harcıyorum da. En azından doğruyu bulana kadar çektiklerimi çekmesin konuyu araştıranlar dedim. Gerçekten de bir çok insanın memnuniyetini gördükçe, vesile olduğum için aşırı mutlu oluyorum.

Gel gelelim özelden mesajlar ve belirli sorular alıyorum. Neredeyse hepsi aynı sorular. Bu yüzden bu soruları derlemeye karar kıldım. Çünkü amacım yardım etmek iken bazen aynı şeyi yazmak sıkıcılaşa biliyor ya da bazen görmüyorum, geç görüyorum mesajları, okuyorum dönücem diyim unutuyorum, insanlık hali affedin. Bu yüzden tüm soruları derleyeceğim. Umarım en az diğer yazılar kadar faydalı olur :)

NAMIDEĞER S.S.S


1. X BÖLGE İÇİN GİDECEĞİM İLK SEANSIM KAÇ SAAT SÜRER?
Bu en çok bölgedeki kılların yoğunluğuna ve ikinci olarak ise size işlem yapan kişinin el hızına bağlıdır. Yani birlikte çalışacağınız kişi dışında kimseden bu sorunun cevabını alamazsınız.
2. X BÖLGEM TOPLAMDA KAÇ SEANS SÜRER?
Yine bir üst soruya verdiğim cevap ile aynıdır ama ekstra kıl köklerinizin ne kadar güçlü olduğu ve hormonlarınızın nasıl çalıştığı ile alakalıdır. Bilmediğiniz bir hormon probleminiz varsa hiç bitmeye bilebilir ama benim çok ağır hormonel problemlerim var ve hiç bitmemesi demek aslında %1 nin çokçok ince şekilde kalmış olması demek oldu. O da hiç umrunuzda olmuyor ya da yılda 1 kere 10 dk gidersiniz. Hormon probleminiz yok ise komple bitecektir.
3. HER KIL/TÜY İÇİN KAÇ KERE İŞLEM YAPILMIŞ OLMASI GEREKİYOR?
Öncelikle kalın yapılı sakal gibi ya da genital bölgedeki gibi olanlar için KIL, genellikle üst kol, parmak üstü ya da yüzdekiler gibi ince yapılı olanlara ayva ya da TÜY diyorum/z. Tek cevap hormonlar ammaaaa kendimden örnek verecek olursam. Örneğin favori bölgemde 2şer 3er güllerim yani dönerlerim vardı. Yoğun tüy topakları işte. Bunların %70 ine tek işlem yetti. Kıl için sonuç böyle olmuyor ama galiba en fazla 4. ya da hadi 5. işlemde bittiler -ki bu noktada çok emin olamıyorum çünkü gittiğiniz her seansta her kıl çıkmış olmayabiliyor. 2.seansta çıkmamış olan 3 te çıkmış oluyor v sirkülasyon her seansta devam ediyor. Yani sen belki aynı bölge için totelde 8 kere gitmiş oluyorsun ama mantıken bakıldığında olay 5 seans demek oluyor vs
4.TAMAMEN BİTİYOR MU?
Evet kıl/tüyleri tamamen bitiren tek şey iğneli epilasyon. Son zamanlarda ice lazer diye bir şeyden bahsediyorlar, normal lazer asla bel üstüne uygulanmamalı deriz ama bu yüze bile uygulanıp kesin sonuç veriyormuş ama denemedim, deneyen tanıdığım yok ve bilmiyorum :( Ama iğneli epilasyon çok eski bir yöntem ve hiç bir yan etkisi olmadığını, sizi kanser etmeyeciğini biliyoruz. Ama lazer bir ışın tedavisi ve yeni bir tedavi yöntemi. Bu konuda gelecek tamamen muamma !
5. LAZER GİBİ SONRADAN ÇIKIYOR MU?
Benim göğüs bölgemi tamamen bitirdikten 2 yıl sonra tek tük çıkanlar oldu % 0.5 i bile değil belki ama benim hormon problemim nüks edip duruyor diye. Yani ben de durum böyle iken sağlıklı bir insan da sanmıyorum tekrar edeceğini.
6.BU KADAR HORMON BOZUKLUĞU DİYORSUN? NEREDEN ANLARIM BÖYLE BİR PROBLEMİM VAR MI DİYE?
Eğer regl takvimin yoksa, yani düzensiz ise, sivilcelenme problemin hiç bitmiyor belirli bölgelerde sürekli sivilcelenme oluyorsa, yüzünde göğüs kısmında hatta göbeğine kadar normalden fazla kıllanma varsa bi endokrin uzmanına giderek gerekli muayeneyi olmanız gerekir. 
7.18 YAŞINDAN ÖNCE BAŞLAMIŞ OLMAM SAKINCALI MI? SONRADAN ÇIKAR MI?
Bence değil, çünkü sanıyorum ki hepiniz ergenliğe aslında 18'den önce giriyorsunuz.  Hormonel değişimleri zaten yaşamış oluyorsunuz. Ama diyelim ki sonrasında hormonlarınızda değişiklikler oldu vs. Tekrar bi kıllanma olabilir ama bu en fazla %10 u olur -ki bu oranı söylerken bunu bile beklemiyorum ama ne olur ne olmaz.
8.YARALAR ÇOK BELLİ OLUYOR MU?
Evet yaralar belli oluyor. Yaralar olmalı da, yani kabuklanmalı, kabuklanmıyorsa yeterli elektrik verilmiyor paranız boşuna gidiyor demek oluyor. Kabuklanan yara da elbette belli oluyor. Yüz için örnek fotolarının olduğu bir yazım var "İğneli Epilasyon Tecrübelerim Vol.2" Ama fotoğrafları güneş ışığında tüm detaylar görünecek şekilde çektiğim için biraz korkutucu görünüyor. En pürüzsüz görünen cildi o ışıkta çeksek sorunlu cilt sanabiliriz. Kızarıklıklar kabuklanıyor ve tabii ki belli oluyor ama bence bunu dert etmeyi bırakma zamanı geldi. Tedavi görüyorsunuz sonuçta, kaldı ki hastalıkta değil herkeste olan şeyi problem haline getirmemize sebep olan toplumsal görüşler yüzünden bu kadar sıkıntı acı çekmemiz yetmezmiş gibi bir de utanıyoruz. 1 haftadır koltuk altım kabuk dolu, iğneli yaptırdım eylülün başında yani geçen hafta ve askılı giyiyorum. O yaraları bir de kapatıp oranın terlemesine sebep olup belki pişik olmasına ya da hava almadığı için iyileşmesini geciktirmem için hiç bir sebep görmüyorum. 
9.LEKE KALIYOR MU? İZLER NE KADAR ZAMANDA GEÇER?
 Leke kalma ihtimali olan bir işlem yaptırdığınızın farkında olmanız güzel çünkü böyle bir ihtimal var ve bu yüzden güvenilir bir yer de yaptırmalısınız. Aslında doğru yağları kullandığınız takdir de kalmaz o lekeler ama şimdi bu başka konu. Biz normal şartları konuşuyoruz. Aynı zamanda tabii ki sizin söylenen talimatları uyguluyor olmanızla da alakalı. Güneşe çıkmamak, yüksek faktörlü güneş kremleri kullanmak, antiseptik pudrası, kremi, yolmamak gibi. 
Eğer bölge düzenli bir bakım sürecinden geçerse 2 haftalık iyileşme süreci var. 2 hafta gözünüzü korkutmasın çünkü tamamenden bahsediyorum. Bir de ne yazık ki bölgeye göre değişiyor. Yüz en hızlısı çünkü hava alıyor. Mesela kış aylarında karnıma yaptırdığım bir işlemin tamamen geçmesi 2 ayı almıştı. 2.ay içinde ki izleri başkaları değil sadece ben görüyordum belki ama net konuşmaya çalışıyorum şu an.
10.MAKYAJ YAPABİLİR MİYİM?
Yapmamalısınız. Daha detaylı bilgi için sizi şu yazıya alalım "İğneli Epilasyon Tecrübelerim Vol.2"
11.BAKIMI İÇİN ÖNEREBİLECEĞİN ÜRÜNLER VAR MI?
Size tedaviyi yapacak kişi zaten antiseptik pudra ve bepanthen kullanmanızı söyleyecek. Ben Fito krem kullanıyorum, eczane ürünü yara iyileştiricidir kendileri. Yağ olarak ise kabuklar geçene kadar yine yaraların iyileşmesini hızlandıran kalendula yağını kullanıyorum çünkü hücre yenileyici ve iyileştirici özelliği var. Gerçekten de etkisi fark ediliyor. Yaralar geçip sadece iz seviyesine geldiği noktada "Ölmez Çiçek Yağı" kullanıyorum kendisi mükemmel bir leke gidericidir. Ama bu yağ tek başına kullanılmadığı ve kullanılmaması gerektiğinden ve güneş vs hassasiyetinden direkt link verdim onu okuyun eğer kullanmayı düşünüyorsanız.
12.ŞİMDİ Kİ GÜNCEL DURUMUNUZ NEDİR?
Şu bölgem şöyle bitti bu bölgem artık kaymak gibi demeyi nasıl istedim size. Diyemiyorum çünkü yılda toplasan 4 kere farklı bölgeler için gidiyorum çünkü ayıptır söylemesi para. Param olunca iş yoğunluğu, ya da parayı zamanı bulunca bi hafta sonu kaçamağı hep daha cazip geldi. Kendime sinirliyim bu konuda ama 10 senedir lazerdi epilasyondu tüm paramı buralara akıttım. Ha ama ilk halim ile şimdiki halim arasında bi everest var tabii. Ama hala bi everest daha kadar da var :) En azından kimi bölgeleri sarartıcı kullanabiliyorum artık, ya da eldivenle tutup yolabileceğim yoğunlukta. Tabii bunlara başvurunca mutlaka bioder yağ/kür/serum ne varsa abanıyorum ne olur ne olmaz.
Benim şu polikistik over oldukça kıllarım hep olacak. Tedavi gördüğüm dönemler oldu ama tedaviyi bitirince nüksediyor, e hayatım boyunca doğum kontrol kulanamam ya. Bi de tip iki şeker var bende. Bunlar bir birini körüklüyormuş. O yüzden şekerime dikkat ediyorum bu dönemler sadece. Sağlıklı yaşam şeyleri yani :)) 
13.HALA ÖNERİYOR MUSUNUZ? SİZCE HANGİSİ?
İlk yazıda yazılı olanlar hakkında en ufak fikir değişikliğim yok. Siz bütçenize, yaşadığınız yere göre karar verin ben bi şey söyleyemem. Kimi arkadaşlar mesaj atıp ikisiyle ya da üçüyle de görüştüm v şu şu sebepten şu kişiye karar kıldım diyor. Herkesin kişisel sebepleri başka. Siz de öyle yapın :)  

Ay bitti. O kadar uzun zamandır yapmayı planlıyordum ki bunu, vatana millete hayırlı olsun.


Ve diğer alakalı yazılar;
İğneli Epilasyon Tecrübelerim vol1 - Güvenilir kişi önerileri
İğneli Epilasyon Tecrübelerim Vol2 - İyileşme, Bakım v Makyajı



Mutlu kalın

Yorumlar

  1. Yaşım braz geçkin. Uzun yıllar erkek olarak yaşadım. Sonunda kadın olmak için bıçak altına yattım. Ameliyatlar başarılı geçti. Son aşama kaldı bir tek. Bir de sakal bıyık sorunu. Eskiden vücut kıllarım dahil çok gürdü. Cımbızla ya da epilasyon makinesiyle (vücut) alırdım hepsini tek tek ve sonra bioder sürerdim. Şimdi farklı markalar da var. Hormon almaya başlayınca vücut kıllarım neredeyse kalmadı. Kollar dahil hani pamuk gibi. Sakallar da çok azaltı. Sanırım %60'ı gitti. Kalanlar da inceldi. Boyunda boyun altında yanakta hemen hiç kalmadı. Tek tük o kadar. Ama çene bitmiyor. Bıyık dahi yoğunluğu %60 azaltı ve çok inceldi. Sabır ya da içten gelen o dürtü. Acı macı duymadım hiç. Şimdi çeneyi ve kalan bıyıkları halletmem lazım. Çünkü çıkıyorlar. Antep'teyim. Burada Fatoş hanım var internetten bktım. Ama eli çok yavaşmış. Ben İstanbul'a gelip bir hafta kalıp tamamını günde isterse 8-10 saat olsun aldırmak istiyorum. Yeter ki artık bitsin bu işkence. Ayten hanım mesala bana bir haftasını ayırabilir mi? Ya da ayıracak biri var mı? Sevgiler Alev

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım alev sabrını ve gücünü öncelikle takdir ediyorum. Eminim ayırırlar sana o vakti özelikle hatırlıyorum zeynep hanımın böyle çok müşterisi vardı,1 gün boyunca sadace ir kişi ile ilgileniyordu o kişi sabah şehre gelip akşam gidiyordu mesela. ama sorun tek seansta bitmiyor ki bu veletler. idilgolcuk@gmail.com buraya mail atar mısın? buraya bakamamıyorum bu ara böylece daha hızlı bi iletişim kurarız

      Sil
  2. merhaba,bu zorlu süreçteki bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. tavsiyeleriniz bana çok yardımcı oldu. tavsiye ettiğiniz bir yere başladım. göğüs göbek yüz yaptırıyorum. fakat kaş altıma uygulama yapmıyor riskli diye. benim kaşlar da çok kalın ve siyah almakla uğraşmak istemiyorum her gün. acaba kaş altına uygulama yapan güvenilir bir el biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Yazılarınızın üçünü de okudum.Videoyu da izledim.Cok faydalı buldum.Lakin Ayten hanımı anlattiginiz kısmı bulamadım.İlk yazınızı özellikle tekrar inceledim.Ama ondan sadece ben ona gidiyordum ama o tüyleri almadan geçiyor gibi bir yorum yapmışsınız.Buda çok olumlu gelmedi tabi o anda.Onun haricinde yeri vs birşey yazmamissiniz.Memnunsunuz anladığım kadarıyla.Biraz daha onunla ilgili bilgi verebilir misiniz?Dediğim gibi gözden mi kaçırdım diye yazıyor tekrar inceledim ama bulamadım.Yjne farketmediysem kusura bakmayın.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar betül, ben özellikle kaldırdım ayten hanımla olan bilgileri. Benim ve diğer memnun kalmayan kişilerin yorumu ile editlemiştim ancak bana dava açacağını söylediği için silmek zorunda kaldım. Ve teşekkür ederim :))

      Sil
    2. Anladım.Peki yine de kendisine devam ediyor musunuz?Yoksa seçeneğiniz kim oldu acaba?

      Sil
    3. Ne Ka ya gidiyorum. İki şubesine de ara ara uğruyorum

      Sil
    4. Ne ka da kime gidiyorsunuz bende oraya gidiyorum. Bir de ölmez çiçek yağını nasıl kullanıyorsunuz yazınızı göremedim de

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar